ДСТУ-Н Б А.1.1-89:2008
Керівний документ КСистеми відповідності, роль та завдання нотифікованих органів у сфері Директиви стосовно будівельних виробів
Системы соответствия, роль и задачи нотифицированных органов в сфере Директивы относительно строительных изделийKerivnyj dokument K Systemy vidpovidnosti, rol’ ta zavdannja notyfikovanyh organiv u sferi Dyrektyvy stosovno budivel’nyh vyrobiv Guidance paper К THE ATTESTATION OF CONFORMITY SYSTEMS AND THE ROLE AND TASKS OF THE NOTIFIED BODIES IN THE FIELD OF THE CONSTRUCTION PRODUCTS DIRECTIVE Руководящий документ К Загрузити ДСТУ-Н Б А.1.1-89:2008 СКОРОЧЕННЯ
AB Органи з ухвалення (органи, уповноважені державами-членами згідно зі статтею 10 Директиви щодо будівельних виробів видавати документи з визнання відповідності європейським технічним стандартам) 1 СФЕРА ЗАСТОСУВАННЯ1.1 У цьому Керівному документі подано детальний опис різних систем сертифікації відповідності в контексті застосування Директиви ради 89/106/ЕЕС (надалі - Директива щодо будівельних виробів чи CPD) із змінами та доповненнями, внесеними Директивою ради 93/68/ЕЕС. 1.2 У цьому документі розглядається також питання відносин між системами сертифікації відповідності та нотифікованими органами. У ньому визначається роль відповідного нотифікованого органу/відповідних нотифікованих органів за різними системами сертифікації відповідності. 1.3 У Керівному документі є, зокрема, посилання на статті 13 та 18 додатка III Директиви щодо будівельних виробів. Повний текст цих положень наведено на сайті http://europa.eu.int/comm/enterprise/construction/ index.htm. 1.4 Цей Керівний документ призначений для ряду різних аудиторій, в основному нотифікованих органів, регулятивних органів та органів правозастосування в Європейському економічному просторі (ЕЕА). Він є також корисним для органів, які видають технічні стандарти (CEN/CENELEC та ЕОТА, та Європейської організації відповідності технічним стандартам) для розгляду разом з відповідними розпоряд женнями для виробників та інших з метою одержання інформації. 1.5 У цьому документі надається інформація, яка доповнює Керівний документ А1 у зв'язку з тим, що тут надається опис практичної ролі нотифікованих органів. У ньому не визначаються критерії, які держави-члени повинні застосовувати для перевірки органів, які бажають вважатись органами для нотифікації (згідно з Керівним документом А). 2 ОСНОВНІ ПРИНЦИПИ2.1 CPD визначає повний комплекс систем сертифікації відповідності з охопленням усіх виконавців з їх відповідними ролями та завданнями. Необов'язкові європейські чи міжнародні стандарти2 чи документи, які створюються на горизонтальному рівні3 у зв'язку з директивами за новим чи глобальним підходом, з описом систем, аналогічних системам, які пропонуються CPD, можуть застосовуватись як відправна точка, коли це бажано, але не є обов'язковими. 2.2 Цей документ обмежується аспектами, які відносяться до маркування знаком "СЕ" за Директивою щодо будівельних виробів. Аспекти добровільності, які можуть розглядатись в технічних умовах, не обговорюються. 2.3 Виробник несе повну відповідальність за підтвердження відповідності продукції технічним умовам. Залучення третьої сторони навіть для надання європейського сертифіката відповідності не звільняє виробника від будь-яких з його зобов'язань. Але згідно з CPD відповідальність за окремі дії лягає на третю сторону за всіма системами сертифікації відповідності (АоС), за винятком системи 4. 2.4 Незалежно від того, брала чи не брала третя сторона участь у сертифікації відповідності, всі випробування та процедури, які вимагаються за Директивою щодо будівельних виробів та технічними умовами, мають бути правильно виконані та документально відображені. Доступ до документації має бути відкритий для органів, які надають відомості, та для органів нагляду, коли це важливо. 2.5 При визначенні систем сертифікації відповідності було визнано, що важливість ролі, яку відіграє виріб у тому, що стосується суттєвих вимог, не є завжди однаковою для кожної встановленої відповідності. Отже, в межах даних систем сертифікації відповідності певні випробування експлуатаційних якостей виробу були покладені на нотифіковані органи, а решта - на виробника. Детальна інформація про такий розподіл має бути наведена в технічних умовах, розроблених на підставі розпоряджень Комісії. 2.6 Крім того, багато рішень Комісії, які стосуються сертифікації відповідності будівельних виробів, базуються на кумулятивній процедурі, в якій для різного можливого передбаченого використання4 застосовуються різні системи сертифікації відповідності. Тому тип нотифікованих органів, яких це стосується, якщо це має місце, залежить від діапазону передбаченого використання, яке має на увазі виробник продукції. 2.7 Термін "Нотифікований орган" застосовується тільки для організацій, нотифікованих за статтею 18 CPD з метою уникнення помилки з термінологією, вживаною організаціями, передбаченими країнами-членами за статтею 10 CPD (наприклад, органи з ухвалення Європейської організації з відповідності технічним стандартам (ЕОТА). | |
| |
Переглядів: 200 | | |
Всього коментарів: 0 | |